I maj ökar vi trycket av både Vasabladet och Österbottens Tidning, den 13 och 27 maj är det nämligen storspridning! Dessa datum kommer vi att dela ut ÖT till alla hushåll i Nykarleby, Pedersöre, Larsmo, Kronoby och Jakobstad. Samtidigt kommer VBL att distribueras till alla hushåll i Vörå, Oravais, Maxmo, Korsholm (utom Smedsby), Sundom, Malax, Korsnäs och Pörtom.
Det är en fantastisk möjlighet att nå ut till en bred och engagerad läsekrets på en och samma gång. Passa på att få din annons framför mångas ögon!
Tre frågor till Peter Sandström / Key Account Manager
1. Hur länge har du jobbat i tidningsbranschen?
Jag har arbetat inom tidningsbranschen sedan januari 1999, vilket ger mig över 26 års erfarenhet. Under dessa år har branschen genomgått stora förändringar, och jag har haft förmånen att följa med i och anpassa mig till utvecklingen, särskilt med tanke på den ökande digitaliseringen och de nya utmaningarna som det medfört.
2. Varför ska man annonsera i print?
Printannonsering är ett effektivt och trovärdigt sätt att nå sin målgrupp. Det handlar om att bygga förtroende och skapa ett långvarigt intryck. Många läsare har ett starkt band till den tryckta tidningen och uppskattar den fysiska känslan av att läsa något konkret. Dessutom erbjuder print en långsiktig effekt, eftersom tidningar kan sparas och därför också kan läsas flera gånger.
3. Vad är det bästa med ditt jobb?
Det bästa med mitt jobb är utan tvekan mötena och samtalen med våra annonsörer. Det är mycket givande att hjälpa kunder hitta rätt sätt att nå ut till läsarna. Att skapa långvariga relationer med kunder och få ta del av deras framgångar är något som jag uppskattar. Att kunna hjälpa annonsörerna att effektivt kommunicera sitt budskap ger mig energi och arbetsglädje.
Peter Sandström
Key Account Manager, Vasa
0500 664 731
[email protected]