Katja Määttä, marknadsföringschef vid Finlands naturcentrum Haltia och verksam inom Forststyrelsens Naturtjänster, berättar om det ökade samarbetet efter årsskiftet i samband med evenemanget LuxNuuksio:
– Vi har börjat samarbeta mer aktivt sedan årsskiftet, särskilt i samband med LuxNuuksio-evenemanget. Resultatet överträffade alla förväntningar – antalet besökare var mer än dubbelt så högt som beräknat. Över 5 000 personer deltog under en enda eftermiddag.
Katja valde det stående annonsformatet 300×600 px på www.hbl.fi, vilket gav kampanjen bred räckvidd och hög synlighet. Tack vare kampanjen fördubblades även antalet besök på webbplatsen.
– Samarbetet med Hufvudstadsbladet har fungerat utmärkt. De har bidragit med aktiv försäljning och som mediekanal är de idealiska för att nå målgruppen i huvudstadsregionen.
Vill du också lyckas?
Kontakta oss nedan!