Lyckat samarbete gav dubbelt så många besökare

Ett fördjupat samarbete och en lyckad marknadsföringsinsats gav fullträff för LuxNuuksio-evenemanget. Över 5 000 besökare lockades till evenemanget, och trafiken till sajten fördubblades. Marknadsföringschef Katja Määttä lyfter särskilt fram samarbetet med Hufvudstadsbladet som en nyckel till framgången.

Katja Määttä, marknadsföringschef vid Finlands naturcentrum Haltia och verksam inom Forststyrelsens Naturtjänster, berättar om det ökade samarbetet efter årsskiftet i samband med evenemanget LuxNuuksio:

– Vi har börjat samarbeta mer aktivt sedan årsskiftet, särskilt i samband med LuxNuuksio-evenemanget. Resultatet överträffade alla förväntningar – antalet besökare var mer än dubbelt så högt som beräknat. Över 5 000 personer deltog under en enda eftermiddag.

Katja valde det stående annonsformatet 300×600 px på www.hbl.fi, vilket gav kampanjen bred räckvidd och hög synlighet. Tack vare kampanjen fördubblades även antalet besök på webbplatsen.

– Samarbetet med Hufvudstadsbladet har fungerat utmärkt. De har bidragit med aktiv försäljning och som mediekanal är de idealiska för att nå målgruppen i huvudstadsregionen.

Vill du också lyckas?

Kontakta oss nedan!

Dela inlägg

Be om offert

Be om offert

Vill du marknadsföra i våra kanaler? Be om offert av oss.

Genom att marknadsföra i våra kanaler når du dina befintliga kunder, skapar nya kundrelationer, stärker ditt varumärke och ökar din kännedom. Hör av dig redan i dag så skapar vi tillsammans en lyckad kampanj!