Eri alueille eri tavoitteet
Wasalinen natiivimainonta on kohdistettu sekä Pohjanmaalle että Uudellemaalle – mutta eri tarpeisiin. Pohjanmaalla mainonnan tavoitteena on muistuttaa jo ennestään varustamon tuntevia asiakkaita uusista tavoista hyödyntää laivamatkaa.
– Haluamme näyttää laivan uudessa valossa ja rohkaista ihmisiä tulemaan mukaan myös sellaisiin tarkoituksiin, joita he eivät ehkä ole aiemmin harkinneet, Ikonen sanoo.
Uudellamaalla tilanne on toinen. Siellä Wasalinen tunnettuus ei ole vielä samalla tasolla.
– Kaikki eivät välttämättä tunne meitä vielä. Natiivimainonta on erittäin hyvä tapa kertoa reitistämme sekä kohteista, joihin pääsee helposti Ruotsissa ja Norjassa meidän yhteyksillämme, Ikonen selittää.

Monipuoliset mahdollisuudet tarinankerrontaan
Ikonen kannustaa myös muita mainostajia hyödyntämään natiivimainontaa. Hänen mukaansa sen vahvuus on mahdollisuus luoda inspiroivaa ja monipuolista sisältöä.
– Natiivimainonnassa voi käyttää karttoja, kuvia, tekstiä ja videoita – erilaisia elementtejä yhdistellen. Sen avulla voi rakentaa pidempiä ja monikerroksisempia tarinoita sen sijaan, että yrittäisi mahduttaa kaiken yhteen mainokseen, Ikonen sanoo.
Lopuksi hän tiivistää suosituksensa:
– Olemme olleet hyvin tyytyväisiä yhteistyöhön. Artikkelit ovat toimineet erinomaisesti: ne näkyvät luotettavassa mediaympäristössä ja tavoittavat meille tärkeän ja kiinnostavan kohderyhmän. Natiivimainonta on erinomainen tapa täydentää muuta markkinointia ja kertoa palveluista kiinnostavalla tavalla.
Kiinnostuitko? Ota yhteyttä, niin kerromme lisää!



